آیا میدانستید

اینجوری گاز شیشه ای را تمیز کن

هود مخفی

قطعا آشپزی بر روی یکی گاز تمیز و شفاف نسبت به آشپزی با یک گاز کثیف بسیار دلپذیرتر است ، یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها با آن رو به رو هستند تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای است که ما به شما بهترین راه حل را ارایه میدهیم

برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای یکی از بهترین و به صرفه ترین روش استفاده از جوش شیرین می باشد که بسیار ساده و ارزان می باشد. البته این نکته را هم به خاطر بسپارید که اگر نظافت گاز را به تاخیر بیاندازید تمیز کردن آن سخت تر می شود. ابتدا آب گرم و صابون را با هم مخلوط کنید سپس پارچه ای که برای تمیز کردن برداشته اید در مخلوط آب و صابون بخیسانید بگذارید چند دقیقه ای باشد.سپس جوش شیرین را به مقداری که سطح گاز را بپوشاند پخش کنید، سپس پارچه را در محلی که کثیف است پهن کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه پارچه در همان شکل روی گاز بماند. سپس پارچه را در همان قسمت بصورت دایره ای بر روی گاز بکشید به اندازه ای که سطح گاز کاملا تمیز شود. در نهایت گاز را خشک نمایید. در صورتیکه سطح گاز تمیز نشد این مراحل را تکرار نمایید و مدت زمانیکه پارچه روی گاز پهن است را بیشتر کنید هرچه پارچه بیشتر بماند در تمیزی گاز موثرتر است.

چند نکته برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

هیچ گاه نگذارید اثر چربی ها و لکه ها روی اجاق گاز ماندگار شود، برای تمیز کردن آنها هر چه سریع تر اقدام کنید.

استفاده از مواد خانگی بهترین ترفندبرای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای می باشد.

استفاده از الکل برای براق کردن مناسب است ولی اگر دسترسی نداشتید یا به دلایلی نمی توانید از الکل استفاده کنید از پاک کننده های چند منظوره استفاده کنید.